Spraak-naar-tekst toepassingen zijn innovatieve systemen die gesproken taal omzetten naar tekst.
In de praktijk betekent dit dat de spraak-naar-tekst-technologie een gesprek met de patiënt (tijdens een consult en/of telefonisch gesprek) automatisch samenvat en omzet in een gestructureerd medisch verslag (zoals bijvoorbeeld de SOEP). Ook kan een systeem de bijbehorende ICPC-codes genereren. Door deze efficiënte werkwijze vermindert de administratieve last in jouw praktijk. Ook bespaar je tijd, waardoor je je (nog) meer kunt richten op directe patiëntenzorg.
Huisartsen die al gebruik maken van spraak-naar-tekst geven aan dat zij hun tijd efficiënter kunnen inzetten. Door het automatisch samenvatten, indelen en genereren van de bijbehorende ICPC-codes worden dossiers bovendien steeds op dezelfde manier bijgehouden. Dit verbetert de kwaliteit van de gegevens in het dossier.
In de praktijk betekent dit dat de spraak-naar-tekst-technologie een gesprek met de patiënt (tijdens een consult en/of telefonisch gesprek) automatisch samenvat en omzet in een gestructureerd medisch verslag (zoals bijvoorbeeld de SOEP). Ook kan een systeem de bijbehorende ICPC-codes genereren. Door deze efficiënte werkwijze vermindert de administratieve last in jouw praktijk. Ook bespaar je tijd, waardoor je je (nog) meer kunt richten op directe patiëntenzorg.
Huisartsen die al gebruik maken van spraak-naar-tekst geven aan dat zij hun tijd efficiënter kunnen inzetten. Door het automatisch samenvatten, indelen en genereren van de bijbehorende ICPC-codes worden dossiers bovendien steeds op dezelfde manier bijgehouden. Dit verbetert de kwaliteit van de gegevens in het dossier.
Er zijn verschillende systemen die spraak-naar-tekst technologie aanbieden voor de huisartsenpraktijk. Vanuit ZEL hebben we onderzoek gedaan naar diverse toepassingen. Juvoly kwam hieruit als meest geschikte optie voor onze regio naar voren.
Waarom kozen we voor Juvoly?
Op de website van Juvoly vind je informatie over hoe het werkt, een stappenplan en een video met uitleg over de werkwijze van Juvoly.
Waarom kozen we voor Juvoly?
- De samenvattingen van de gesprekken tussen patiënt en zorgverlener zijn kwalitatief goed en hoeven minimaal aangepast worden.
- Juvoly heeft een koppeling met een aantal HIS’en en het telefoniesysteem Vcare.
- De opnamedata wordt direct omgezet naar tekst en deze wordt niet opgeslagen.
- De verwerking van de data wordt op eigen servers in Nederland gedaan.
- Van de beschikbare systemen is Juvoly het meest gericht op de huisartsenzorg.
- Regio's die al enige ervaring hebben met spraak-naar-tekst, spreken ook hun voorkeur uit voor Juvoly.
Op de website van Juvoly vind je informatie over hoe het werkt, een stappenplan en een video met uitleg over de werkwijze van Juvoly.
Wil je in de huisartspraktijk gaan starten met een spraak-naar-tekst toepassing? Dan adviseren wij op grond van onze bevindingen om de spraak-naar-tekst toepassing van Juvoly in de praktijk te gebruiken.
Wil je jouw praktijk aanmelden voor Juvoly?
Vul onderstaand formulier in om je aan te melden en/of je vragen te stellen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.