Afspraken met een patiënt

Na een goede introductie van het eHealth platform en het besluit, in overleg met de patiënt, om een programma te doorlopen, is het van belang goede afspraken te maken. Denk hierbij aan de volgende punten:
- Verwachtingen
- Als het programma ingezet wordt als onderdeel van een begeleidingstraject, bespreek dan duidelijk wat u van de patiënt verwacht en wat jullie gezamenlijk tijdens de consulten zullen doen. Mogelijk heeft de inzet van het eHealth platform ook invloed op de frequentie van de contactmomenten.
- Duidelijke afspraken
- Spreek duidelijk af wat een patiënt gaat inkijken/maken. Dit kan een eerste sessie zijn in de aankomende 2 weken, maar ook het luisteren van de psycho-educatie of het zelf doorlopen en een terugkomafspraak over 3 weken om te horen hoe zij het ervaren. Ook kan het prettig zijn om met de patiënt af te stemmen hoe vaak en wanneer deze wil inloggen, bijvoorbeeld 2 keer 15 minuten in de week.
- Het aanbieden in kleine stappen heeft meestal de voorkeur. Dit vergroot de kans dat een patiënt met het programma gaat starten.
- Vervolg
- De voorkeur heeft het om een afspraak te maken waarin teruggekomen wordt op de programma-onderdelen die de patiënt doorlopen heeft. Dit kan bijvoorbeeld via:
- Een fysiek consult na enige weken.
- Een afspraak met de patiënt dat deze via een e-consult zijn / haar ervaringen doorgeeft: óf en hóe de module geholpen heeft en of er nog een hulpvraag is.
- Contact via het eHealth platform.