Tolkdienst in de huisartsenpraktijk ook voor Oekraïners

Het FAW Delfland/Schieland/Westland vergoedt de kosten van de tolkdiensten van Global Talk (voorheen: TVcN) voor huisartsen en medewerkers in de regio waar het gaat om:
- ad hoc telefonische tolkdiensten
- gereserveerde telefonische tolkdiensten (voor talen die minder voorkomen)
- een tolk in persoon (bij moeilijke patiënten).
Wanneer u bij het aanvragen van een tolkdienst de klantcode van het FAW opgeeft, dan stuurt Global Talk de factuur naar het FAW. Mocht het onverhoopt toch een keer gebeuren dat u een factuur ontvangt van Global Talk, neemt u dan even contact met ons op. Ook als u vragen heeft over
de tolkdienst of de klantcode wilt aanvragen, horen we het graag.
Uw contactpersoon is Tjalke Weiss secretaris Fonds Achterstandswijken WSD,
faw@zel.nl, tel. 0174 -210 440.
Procedure aanvraag tolkdienst
- Stap 1 Houdt uw klantcode(*) bij de hand
- Stap 2 Bel met Global Talk telefoonnummer 088 - 255 52 22.
- Stap 3 U krijgt de vraag om uw klantcode in te toetsen en af te sluiten met een hekje.
- Stap 4 U krijgt nu de vraag of uw patiënt een asielzoeker is met een COA zorgnummer
- Stap 5 Toets 2 (alle andere situaties)
- Stap 6 Keuzemenu:
- toets 1 voor “door verbinden met tolk” (ad-hoc tolkdienst)
- toets 2 voor “reserveren tolkdienst” (telefonisch of in persoon)
- Stap 7 U geeft op verzoek van de telefoniste de volgende informatie door: Voorletters en achternaam van de huisarts voor wie de tolkdienst wordt aangevraagd en postcode en huisnummer van praktijkadres.