ZorgBulletin 19 oktober 2023

Digipunt voor patiënten in Franciscus Vlietland



Sinds mei 2023 beschikt Franciscus Gasthuis & Vlietland over een Digipunt. Dankzij verschillende digitale zorg oplossingen zoals de Thuismeten app, BeterDichtbij voor beeldbellen en berichten sturen en online vragenlijsten, hoeft de patiënt niet altijd meer naar het ziekenhuis te komen. Omdat het omgaan met digitale oplossingen voor sommige patiënten lastig kan zijn, wordt hulp geboden via het Digipunt.  

Het Digipunt is gestart als pilot en wordt nu met een paar aanpassingen voortgezet. Heeft uw patiënt vragen over digitale oplossingen? U kunt hen attenderen op het Digipunt van Franciscus Gasthuis & Vlietland. 
  
Het Digipunt geeft patiënten uitleg over: 
  • Hoe MijnFranciscus werkt voor patiënten. Van inloggen tot waar zij bepaalde informatie kunnen vinden. 
  • Hoe patiënten met BeterDichtbij kunnen beeldbellen en berichten kunnen sturen. 
  • Hoe patiënten de Thuismeet app kunnen installeren en gebruiken. 
  • Hoe patiënten een digitale vragenlijst kunnen vullen. 
  • Hoe patiënten vanuit een digitale afspraakbevestiging in MijnFranciscus komen. 
  • Wat een Persoonlijke Gezondheidsomgeving is en wat patiënten ermee kunnen. 
Contact met het Digipunt 
Patiënten kunnen op verschillende manieren laagdrempelig hulp krijgen van het Digipunt: 
  • Telefonisch via 010 – 893 5399 (tijdens kantooruren) 
  • Via de e-mail digipunt@franciscus.nl
  • Een fysieke afspraak in het ziekenhuis. Patiënten kunnen bellen naar 010 – 893 5399 om een moment in te plannen op locatie Vlietland of Gasthuis. 
  • In het ziekenhuis kunnen patiënten ook ter plekke langslopen bij het inschrijfbureau met een vraag. 
Op de website www.franciscus.nl/digipunt is deze informatie ook te vinden.