Hoe informeer ik mijn patiënten?

Heeft u het patiëntenportaal aan de praktijkkant naar wens ingericht? Dan is het van belang om uw patiënten te informeren over het portaal en hen te stimuleren/activeren om er gebruik van te maken.
Hieronder volgt een aantal tips om uw patiënten te stimuleren tot (intensiever) gebruik van het portaal:
WebsiteDe website van de praktijk is ook wel het digitale visitekaartje van de praktijk en veel patiënten gebruiken de website om informatie over de praktijk op te zoeken.
- Benoem het portaal op een opvallende plek op de website
- Benoem ook de functionaliteiten van het patiëntenportaal
- Benoem wat patiënten met deze functionaliteiten kunnen
- Een aparte pagina maken met extra informatie over het portaal, beeldmateriaal kunt u hier terugvinden:
- Mijn gezondheid.net - Pharmapartners
- Uw Zorg Online
Contact met de patiënt Bepaal binnen uw praktijk via welke kanalen u contact hebt met uw patiënt. Benoem het patiëntenportaal, de functionaliteiten en wat de patiënt ermee kan. Denk bijvoorbeeld aan:
- via het telefoonbandje
- aan de telefoon (bijvoorbeeld door de assistente)
- tijdens het consult
Indirect contact met de patiënt Bepaal binnen uw praktijk via welke indirecte kanalen u contact kan hebben met uw patiënt. Denk bijvoorbeeld aan:
- Wachtkamerscherm
Toon een beeld of een animatie over het patiëntportaal en wat de patiënt ermee kan op het wachtkamerscherm. Video: animatie wachtkamerscherm
- Visitekaartje of folder
Geef een visitekaartje of een folder mee aan de patiënt met informatie over het patiëntenportaal.