Toolbox Econsult, herhaalmedicatie en online afspraak

Hoe informeer ik mijn patiënten?



Heeft u het patiëntenportaal aan de praktijkkant naar wens ingericht? Dan is het van belang om uw patiënten te informeren over het portaal en hen te stimuleren/activeren om er gebruik van te maken. 
 
Hieronder volgt een aantal tips om uw patiënten te stimuleren tot (intensiever) gebruik van het portaal: 

Website
De website van de praktijk is ook wel het digitale visitekaartje van de praktijk en veel patiënten gebruiken de website om informatie over de praktijk op te zoeken.
Contact met de patiënt 
Bepaal binnen uw praktijk via welke kanalen u contact hebt met uw patiënt. Benoem het patiëntenportaal, de functionaliteiten en wat de patiënt ermee kan. Denk bijvoorbeeld aan: 
  • via het telefoonbandje 
  • aan de telefoon (bijvoorbeeld door de assistente) 
  • tijdens het consult 
Indirect contact met de patiënt 
Bepaal binnen uw praktijk via welke indirecte kanalen u contact kan hebben met uw patiënt. Denk bijvoorbeeld aan: