Over ZEL

Siilo


  • Hoe kan ik Iemand uitnodigen die nog geen gebruiker is van Siilo?

    Via Android werkt dit als volgt:

    1. U logt in op Siilo, u gaat naar instellingen – de 3 puntjes onder elkaar- rechts op het scherm
    2. Daar staat extra uitnodigingsopties.
    3. Dan ziet u een QRcode deze kunt u delen via bijvoorbeeld WhatsApp of e-mail.

    Via Apple werkt dit zo:

    1. U logt in op Siilo.
    2. Ga naar Network
    3. Klik op “invite a collegue”
    4. U heeft hiervoor wel het e-mailadres nodig van deze persoon.
  • Hoe gebruik ik Siilo op de PC?

    De web versie van Siilo werkt alleen indien de app op uw mobiel staat en u zich heeft geregistreerd.

    U kunt Siilo ook op uw PC gebruiken. U kan zo beveiligd chatten en bestanden uitwisselen. Dit werkt als volgt:

    1. Ga op uw pc naar web.siilo.com
    2. Ga vervolgens in de app op uw telefoon naar “instellingen”. Klik op “Siilo Web’ of ‘Inloggen op Siilo Web’
    3. Scan met uw telefoon de QR code op uw beeldscherm van de PC
    4. U bent nu op de PC ingelogd in uw eigen Siilo account

     

    Let op: na gebruik uitloggen!

  • Wat kan ik doen met Siilo?

    Via Siilo kunt u op een veilige manier communiceren. U kunt tekst, foto’s, video’s, voicemails en pdf’s ontvangen en versturen via de app. Deze documenten komen in het versleutelde Siilo archief terecht. Standaard worden berichten na 30 dagen verwijderd.

  • Wat is het voordeel van Siilo?

     Onlangs heeft de Autoriteit Persoonsgegevens er op gewezen dat artsen de berichtendienst WhatsApp niet zouden moeten gebruiken voor het uitwisselen van patiëntgegevens.

    Bij het gebruik van WhatsApp spelen twee zaken:

    1. De beveiliging van de informatie die via de dienst wordt uitgewisseld en bewaard
    2. De vraag of informatie-uitwisseling via WhatsApp überhaupt is toegestaan onder de privacy regelgeving (Wbp, Wgbo).

    De beveiliging is bij WhatsApp problematisch.

  • Kan ik Siilo gebruiken om te communiceren met een patiënt?

    Nee, Siilo is alleen voor onderling gebruik tussen zorgverleners.

  • Waarom moet ik eerst geverifieerd worden voordat ik Siilo kan gaan gebruiken?

    Het gehele verificatieproces is nodig zodat andere gebruikers u kunnen herkennen, makkelijker kunnen vinden en zien wat uw expertises zijn. Het blauwe of groene vinkje bij uw naam geeft aan in welke fase van het verificatieproces uw profiel zit.

  • Waarom vraagt Siilo toegang tot mijn contacten?

    Siilo vraagt toestemming voor een goed gebruik van de app. Al uw contacten die ook Siilo gebruiken, zijn dan via de Siilo app direct zichtbaar. De gegevens van uw contacten worden niet bewaard op de servers van Siilo en zijn dus veilig.

  • Waarom heeft Siilo mijn telefoonnummer nodig?

    Siilo heeft voor registratie uw voornaam, naam, beroep, mobiele nummer en e-mailadres van uw werk nodig. Op dat mobiele nummer ontvangt u via SMS een 6-cijferige code die u in moet vullen bij de aangewezen velden.

  • Is het nodig in mijn profiel zoveel mogelijk gegevens in te voeren?

    Hoe meer gegevens er zijn ingevuld, hoe makkelijker de andere gebruikers u kunnen vinden.

  • Hoe kan ik in Siilo en foto maken?

    Via “Archief” kunt u door op de + te klikken een foto of video maken. Ook kunt u hier foto’s importeren. Bij het importeren wordt u door gerouteerd naar uw eigen fotobibliotheek.

  • Waar worden de foto’s bewaard?

    Alle media van Siilo worden versleuteld en apart bewaard los van uw persoonlijke media (foto’s) op uw telefoon. Media worden niet gesynchroniseerd met andere partijen. Gegevens worden binnen de app op 2 manieren in het archief bewaard:

    1. Media Stream – gegevens worden 30 dagen bewaard en worden daarna automatisch gewist.
    2. Gepinde Media – hier worden de gepinde foto’s bewaard. Deze worden niet automatisch gewist.
  • Waarom moet ik inloggen met een pincode?

    De pincode wordt gebruikt om te voorkomen dat anderen toegang krijgen tot Siilo. Als iemand de code 3 keer verkeerd heeft ingetoetst wordt de app voor 3 minuten geblokkeerd. Wordt de code nogmaals verkeerd ingetoetst dan blokkeert de app voor 15 minuten.

  • Wat moet ik doen als ik mijn pincode kwijt ben?

    Als u een verkeerde pincode invoert, vraagt Siilo “Bent u uw pincode vergeten?” Door hier op te klikken, kunt u uw account resetten en een nieuwe pincode aanmaken. Vanuit veiligheidsoverwegingen worden wel alle berichten en foto’s uit de app verwijderd. U behoudt wel uw contacten, groepen en profiel. Ook wordt uw identiteit opnieuw geverifieerd.

  • Hoe sluit ik mij aan bij het Transmuraal Platform DWO/NWN?

    Door een e-mail te sturen naar ICT@zel.nl. Hiervoor is uw volledige naam nodig en uw mobiele telefoonnummer.

  • Wat is het voordeel van het Transmuraal Platform DWO/NWN?

    Het platform is een besloten groep in onze regio waar u mede zorgverleners makkelijk kunt bereiken. U kunt zodra u zich heeft aangemeld voor het platform, in uw profiel invullen op welk telefoonnummer u bereikbaar bent en op welke dagen u te bereiken bent. Dit is handig voor wanneer iemand u wenst te bereiken.

  • Hoe kan ik mijzelf laten verwijderen van het Siilo platform?

    Dit kunnen wij voor u doen. Hiervoor stuurt u  een e-mail naar ICT@Zel.nl

  • Hoe weet ik zeker dat ik de juiste persoon een bericht stuur?

    Door goed te kijken naar de ingevulde gegevens van die persoon. Meestal is er ook een foto toegevoegd aan het profiel wat dit vergemakkelijkt.

  • Mag ik via Siilo informatie sturen over mijn patiënten met naam en toenaam?

    Ja dat mag. Siilo versleutelt alle gegevens van een bericht.