Over ZEL

Inkoopcollectief ZEL/InkoopXL


  • Stuurt Inkoop XL alleen op prijs?

    Nee, absoluut niet. Zij doen offertevergelijkingen altijd op basis van de beste prijs / prestatieverhouding, ook wel bekend als Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI). Alleen als er geen kwalitatief onderscheid is te maken tussen de levering van een product of dienst zal op laagste prijs worden gegund. Bij het formuleren van de juiste gunningscriteria worden experts van het inkoopadviesbureau Pro 10 ingezet en vindt overleg plaats met deelnemers. Hierdoor bent u er zeker van dat alleen de beste leveranciers worden gecontracteerd tegen passende voorwaarden.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

     

  • Zijn er kosten verbonden aan deelname?

    Voor u als eerstelijnsprofessional zijn er geen kosten verbonden aan deelname. Inkoop XL ontvangt van de leveranciers een klein deel van de gerealiseerde besparingen als percentage van de omzet.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Waar zit ik aan vast?

    Deelnemers zijn nooit verplicht af te nemen. Op het moment dat u een bestelling plaatst, geschiedt dit automatisch tegen de gunstige inkoopvoorwaarden. Deze voorwaarden zijn met leveranciers overeengekomen en kunt u lezen in “mijn bestelomgeving”. Daartoe dient u zich eerst te registreren bij Inkoop XL.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Hoe worden leveranciersprestaties bewaakt?

    U bent als opdrachtgever in de basis zelf verantwoordelijk voor het bewaken van de prestaties van de leveranciers. Daarnaast zal Inkoop XL periodiek een tevredenheidsonderzoek / leveranciersevaluatie uitvoeren. Mochten hier verbeterpunten uit naar voren komen, dan zal Inkoop XL deze met de desbetreffende leveranciers bespreken en passende maatregelen treffen. Ook kunt u uw (on)tevredenheid bij Inkoop XL kenbaar maken, zodat zij direct maatregelen kunnen treffen. Inkoop XL bewaakt de juiste tariefstelling door steekproeven uit te voeren. Indien leveranciers zich niet aan de afspraken houden, staat hier een boete op. Dit is contractueel bedongen.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Ontvang ik een factuur van InkoopXL of van de leverancier(s)?

    U ontvangt de factuur rechtstreeks van de leverancier waar u besteld heeft.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Kun je op rekening bestellen?

    Bij de meeste leveranciers kan op rekening besteld worden. Echter, dit is niet mogelijk bij abonnementen zoals bijvoorbeeld afvalophaaldiensten en wachtkamerliteratuur. Wel streeft Inkoop XL ernaar om achteraf te betalen, ook in het geval van abonnementen.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Is er een minimaal bestelbedrag?

    Er is geen minimaal bestelbedrag. Inkoop XL streeft ernaar dat leveranciers geen verzendkosten hanteren. Zo is met de leveranciers van medische artikelen en kantoorartikelen afgesproken dat er nooit verzendkosten zijn. Het voordeel hiervan is dat u een lagere voorraad kunt hanteren.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Hoe snel worden producten geleverd?

    Voor de meeste producten en diensten geldt, vandaag voor 17:00 uur besteld, is morgen in huis.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Kun je een voorkeurslijst van producten opslaan?

    Ja, er kan een voorkeurslijst van producten opgeslagen worden.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Als ik niet tevreden ben over een levering, neem ik dan contact met Inkoop XL of met de leverancier?

    Als u niet tevreden bent, dan kunt u de leverancier mailen en bellen. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met Inkoop XL en dan lossen zij het op. Mocht u een klacht per mail versturen naar de leverancier dan staat Inkoop XL graag in de cc (info@inkoopxl.nl) zodat zij deze klacht in hun registratiesysteem op kunnen nemen. Zij evalueren de gecontracteerde leveranciers immers elk jaar.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Op welke punten wordt met een leverancier onderhandeld (naast de prijs)?

    Inkoop XL onderhandelt naast prijs op de volgende punten:

    1. Kwaliteit
    2. Service

    Naast deze hoofdaspecten nemen ze ook de volgende punten mee in de onderhandeling:

    1. Snelheid van de leverancier
    2. Garantie van de leverancier
    3. Betaaltermijnen van de leverancier
    4. Persoonlijk contact met de leverancier

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Ik ben al klant bij één van de leveranciers en zie nu een hogere korting. Heb ik dan altijd te veel betaald?

    Inkoop XL sluit een koepelovereenkomst af met leveranciers en spant zich in om zoveel mogelijk deelnemers van een dergelijke overeenkomst gebruik te laten maken. Hierdoor ontstaat omzet voor leveranciers, die bereid zijn daarvoor een hogere korting te geven of onder gunstigere voorwaarden te leveren. Door het bundelen van de inkoop van eerstelijns zorgverleners wordt de hogere korting mogelijk.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Hoe werkt het, wanneer ik de praktijk aanmeld bij Mediq Medeco?
    1. U ontvangt uw inloggegevens.
    2. De accountmanager van de regio neemt contact met u op.
    3. Een accountmanager van Mediq Medeco komt langs.
    4. De webshop van Mediq Medeco wordt u uitgelegd evenals de twee mogelijke scanners.
    5. Wanneer u bij Mediq wilt gaan bestellen, dan wordt u kosteloos met alles geholpen. Enkele voorbeelden zijn:
    • Het overzetten van een favorietenlijst
    • Een uitgebreide uitleg van de scanner, aan de medewerkers van de praktijk
    • Installatie van de software en barcodescanner
    • Indien van toepassing, helpen met het vervangen van de barcodes
    • Onderzoeken waar besparingen voor de praktijk mogelijk zijn met betrekking tot de inkoop van medische disposables
    1. Nadat de scanner in gebruik is genomen, neemt de accountmanager/ de servicedesk altijd contact met u op of het bestellen goed gaat.
    • Wanneer het bestellen nog niet goed gaat komt de accountmanager nogmaals langs.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Ben ik echt wel goedkoper uit dan bij m’n huidige leverancier?

    Inkoop XL kan voor u een aantal facturen vergelijken en inzichtelijk maken wat u kunt besparen.

    Stap 1: Stuur uw facturen naar info@inkoopxl.nl met als naamgeving: “gratis inkoopscan ZEL”

    Stap 2: U ontvangt binnen vijf werkdagen uw eigen gratis inkoopscan met adviezen en besparingen.

    Stap 3: Na de inkoopscan weet u, hoe goed u uw inkoop heeft geregeld en welke besparingen u kunt realiseren.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Welke vergoeding ontvangt Inkoop XL?

    Inkoop XL sluit een koepelovereenkomst af met leveranciers en spant zich in om zoveel mogelijk deelnemers van een dergelijke overeenkomst gebruik te laten maken. Hierdoor ontstaat omzet voor leveranciers en ontstaan schaalvoordelen voor de afnemers.

    Inkoop XL ontvangt enkel een kleine vooraf bepaalde vergoeding als er daadwerkelijk bestellingen worden geplaatst bij de leverancier. Door de vergoeding via de leverancier te laten lopen blijven de administratieve lasten voor deelnemers het laagst.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.

  • Verdient ZEL aan de samenwerking met Inkoop XL?

    Nee.

    Inkoop XL ontvangt enkel een kleine vooraf bepaalde vergoeding als er daadwerkelijk bestellingen worden geplaatst bij de leverancier. Het verdere financieel voordeel uit deze samenwerking komt volledig terecht bij de deelnemende zorgverleners.

    Ga hier naar het inkoopcollectief.



Route

Contact

Adres:
Stokdijkkade 21a,
2671GX Naaldwijk

Tel: 0174-210 440
WhatsApp: 06-12829389

Email: secretariaat@zel.nl