Ondersteuning zorgverleners

OPEN en de His-en


Medicom

 

Voor praktijkmedewerkers  

Ter verduidelijking heeft Pharmapartners de meest belangrijke onderdelen van OPEN voor u in een handige infographic gezet. Via deze link kunt u de infographic downloaden.

Hieronder vindt u een aantal instructievideo’s per module:

  1. Onderdelen t.b.v. OPEN
  2. Online afspraak maken
  3. Herhaalrecepten
  4. e-Consults
  5. Laboratorium uitslagen

 

Voor ondersteuning bij het instellen van de agenda voor het maken van een online afspraak, kunt u de onderstaande links raadplegen:

  1. PharmaPartners eHealth – Inrichting Zorgverlenersportaal
  2. PharmaPartners eHealth – Configuratie Online Afspraak Maken 1
  3. PharmaPartners eHealth – Configuratie Online Afspraak Maken 2

 

Klik hier voor het digitaal magazine waar u informatie, veel gestelde vragen en ondersteuningsmogelijkheden kunt vinden over MijnGezondheid.net en de app MedGemak.  

 

Voor patiënten  

Chatrobot Robin op Mijngezondheid.net
Op deze pagina en op alle andere pagina’s van Mijngezondheid.net bevindt zich rechts onderin chatbot Robin. Uw patiënt kan Robin vragen stellen. Heeft Robin geen antwoord dan wordt de patiënt doorverwezen naar een formulier waarop hij/zij vragen kan stellen waarop zo spoedig mogelijk een reactie wordt gegeven. Verder zijn er onder het tabblad: ondersteuning, veelgestelde vragen en diverse instructiefilms te vinden die patiënten verder kunnen helpen.  
  
Om uw patiënten hierover te informeren, hebben wij voorbeeldtekst geschreven die u kunt gebruiken. Zie hiervoor het ZorgBulletin van 20 mei 2021).

 PromedicoMicroHis en CGM werken met Pharmeon. Voor meer informatie verwijzen u graag naar de alinea over Pharmeon. 

 

Promedico

Klik hier om de handleiding van het patiëntportaal ASP te downloaden.

PromedicoMicroHis en CGM werken met PharmeonVoor meer informatie verwijzen u graag naar de alinea over Pharmeon. 

 

Pharmeon

Patiëntinformatie voor in uw praktijk of website 

Pharmeon heeft materialen ontwikkeld die u op uw site en wachtkamerscherm kunt zetten om uw patiënten over de werking van het portaal te informeren. Hiermee zullen veel vragen al beantwoord zijn en komen deze niet bij u terecht.  

Daarnaast heeft Pharmeon twee nieuwe films voor patiënten gemaakt: film 1 en film 2. Deze zijn vooral geschikt voor patiënten die minder digitaal vaardig zijn of beperkte gezondheidsvaardigheden hebben (en zijn voorzien van ondertiteling en gesproken tekst).  

 

Ons advies: zet eerst film 2 enige tijd op uw wachtkamerscherm, daarna pas film 1. Op uw website kunt u beide films aanbieden. U kunt hierbij een begeleidende tekst gebruiken (zie hiervoor het ZorgBulletin van 12 mei 2021). 
 
App Uwzorgonline
Gebruiken uw patiënten de app uwzorgonline? In de app is veel extra informatie te vinden. Op iedere pagina staat in de rechterbovenhoek een vraagteken. Als patiënten hierop klikken, krijgen zij uitleg over de pagina.
 

 

 

 



Route

Contact

Adres:
Stokdijkkade 21a,
2671GX Naaldwijk

Tel: 0174-210 440
WhatsApp: 06-12829389
Fax: 0174-631 818

Email: secretariaat@zel.nl