Ondersteuning tijdens Corona in Maassluis

Ondersteuning tijdens Corona in Maassluis


Nu bestaande contacten en ondersteuning van uw patiënten (deels) wegvallen, kan het juist voor de kwetsbare groepen een moeilijke periode zijn. Mensen ervaren praktische problemen, met bijvoorbeeld boodschappen doen, maar ook eenzaamheid en stress.

Organisaties binnen het sociale domein ondersteunen ook nu kwetsbare inwoners, met de beperkte mogelijkheden en menskracht die zij in deze periode hebben. Daarnaast brengen zij in een aantal gemeenten de bewonersinitiatieven in kaart, om ook hier optimaal de verbinding mee te leggen.

Krijgt u signalen van een patiënt dat hij of zij ondersteuning nodig heeft en dat dit niet kan worden geboden vanuit het eigen netwerk van de patiënt? Mogelijk kunnen onderstaande organisaties in uw gemeente iets voor hen betekenen.

VraagRaak
Op werkdagen zijn op de Haydnlaan -alleen voor spoedgevallen en telefonische bereikbaarheid – twee medewerkers van het team VraagRaak aanwezig. De andere medewerkers werken vanuit huis en zijn tijdens hun werktijden mobiel en online bereikbaar. VraagRaak is in deze periode (iedere werkdag) telefonisch tussen 9 en 16 uur bereikbaar op het algemene telefoonnummer 010-5931500. Vanuit VraagRaak worden de binnenkomende meldingen rondom veiligheid beoordeeld. De aanwezigen op VraagRaak besluiten of er iemand op huisbezoek moet.

Vraagraak heeft ook een overzicht van instanties die gratis willen bijspringen en hulp aanbieden om bijvoorbeeld boodschappen te doen voor anderen. Er kan dus naar VraagRaak verwezen worden, zodat een medewerker telefonisch kan meedenken en meehelpen om de cliënt gepaste hulp te leveren.



Route

Contact

Adres:
Stokdijkkade 21a,
2671GX Naaldwijk

Tel: 0174-210 440
WhatsApp: 06-12829389
Fax: 0174-631 818

Email: secretariaat@zel.nl