Nascholingsagenda
« terug naar het zoekresultaat

ZEL: ZELA Effectieve communicatie met de zorgprofessional


Effectieve communicatie met de zorgprofessional

In de dagelijkse praktijk binnen de apotheek komt u regelmatig uitdagingen tegen in de interactie met zorgprofessionals binnen uw netwerk van artsen, zorgverzekeraars en collega-apothekers. Hoe overlegt u op een zodanige manier met hen, dat uw expertise en belangen goed over het voetlicht komen en u tegelijkertijd zorgt voor optimalisering van uw samenwerkingsrelatie? Deze en andere vragen komen aan de orde in de training Effectieve communicatie met zorgprofessionals.

U maakt kennis met bruikbare concepten en modellen, die u kunnen helpen om effectief, in de beperkte tijd die u heeft, uw boodschap efficiënt over te brengen. Denkt u hierbij aan praktische handvatten rondom:
- Korte, opportunistische contacten (telefonisch, of via email/fax).
- Reguliere overlegvormen en speciaal belegde vergaderingen.
- Van ‘contact’ naar ‘contract’; het belang van een goede mix tussen de kwaliteit van uw relatie met de ander enerzijds, en anderzijds het gefocust bespreken van de inhoud.
- Enige achtergrond over verschillende theoretische modellen rondom onderhandel- en vergadertechnieken, die u kunnen helpen bij uw professionele communicatie met zorgpartners.

Middels korte inleidingen, illustraties met behulp van videofragmenten, groepsdiscussie en enige korte oefeningen, maakt u kennis met deze direct bruikbare instrumenten. Vervolgens gaat u praktisch oefenen met de concepten, modellen en instrumenten uit het ochtendprogramma. Door simulatiegesprekken, zowel in kleine groepjes, als plenair, leert u uw eigen weg vinden in het verder verfijnen van uw sociale en communicatieve vaardigheden. Een trainingsacteur helpt om de simulatiegesprekken een zo hoog mogelijk realiteitsgehalte te geven. Middels een gezamenlijke nabespreking van successen en tips, wordt het theoretisch geleerde uit de ochtend een praktisch bruikbare set vaardigheden, waarmee u na deze training gelijk aan de slag kunt.

Leerdoelen
Na het volgen van deze nascholing:
• kunt u beter identificeren hoe het komt dat u uw mening en belangen niet altijd vlot en succesvol kunt overbrengen op collega’s en zorgpartners;
• heeft u een aantal technieken en strategieën geleerd om effectiever uw professionele belangen te behartigen;
• heeft u handvatten verkregen om tegelijkertijd de samenwerkingsrelatie met uw zorgpartners te verbeteren;
• kunt u uw sterke kanten in communicatie beter benutten.

CanMeds
• Communicatie
• Samenwerken

U kunt voor deze scholing 4,5 uur StiPCO punten aanvragen.



Doelgroep:Apotheker

Log in voor inschrijven scholing

Datum

Maandag 8 april 2019

Accreditatie punten (is aangevraagd)

Accreditatie Apothekers4.5 punten

Planning

Datum Begin Eind
08-04-2019 09:30 15:00

Locatie

ZEL | Zorgorganisatie Eerste Lijn

Niet-ledenprijs

€ 350,00

Ledenprijs

€ 300,00

Voor ZEL nascholingen bestaan diverse financieringsstromen en daardoor verschillende tarieven. Klik op deze link voor informatie.

Afmeldprocedure

Bij verzuim en afmelden is artikel 13 van de algemene voorwaarden van toepassing. Klik op deze link voor informatie